piątek, 7 października 2016

budowa przyłącza

W dniu dzisiejszym odebrałem warunki techniczne z wodociągów. Okazało się, że nie są to warunki techniczne przyłącza tylko całej sieci. W związku z powyższym mam pytanie czy wodociągi mogą tak postąpic, że ja mam wykonac siec do wszystkich działek(oprócz mojej są tam jeszcze 4 działki) na swój koszt a obliczyłem, że wyszło by mnie to najmniej 25 tys zł. I czy od takiej decyzji można się odwoła i gdzie? Co robić. że koszt naszej sieci to ok 80000. Ale na szczęście składamy się w 5. Jeżeli w pobliżu jest kanalizacja to będzie trzeba się podpiąć pod nią. Ale jeżeli nie ma jeszcze sąsiadów to może wystarczy jak zrobisz sieć w swoim obrębie, a później sąsiedzi Ci zwrócą część i dokończycie resztę. Nie jest tak drogo bo do pociągnięcia jest ok 200m wody i 170kanalizy ale dokładnie jeszcze nie wiem. W obrębie naszego domku-narożny mamy do pociągnięcia 90m wody i 30 kanalizy bez przyłączy do domu, a my jestesmy pierwsi a dalej jest jeszcze 5 działek. Do tego jeszcze studnie ,hydranty. Więc jak zmieścimy się w tej kwocie to będzie dobrze bo mże wyjść drożej. A czas dostania pozwolenia na budowę sieci jest dłuższy niż czas dostania pozwolenia na budowę domu. Strasznie dużo papierów, mapek, projektów i latania.Dostałam warunki z wodociągów i kanalizacji, wg nich mogę podłączyc się do istniejącej kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej (woda po drugiej stronie ulicy, kanalizacja bezpośrednio przy działce.) Dane dotyczące kanalizacji: - pcv o 160 - nadzór pokrywa inwestor Przylacze musi zrobic ktos majacy uprawnienia. A przylacze to kawalek od rury do granicy dzialki, gdzie ma byc studzienka z wodomierzem (dla wody) a dla kanalizacji - podpiecie sie pod rure i doprowadzenie do granicy. Ceny... Ja mialam troche odwrotnie - woda tylko podlaczenie (byla juz studzienka) a kanaliza przekop pod ulica. Koszt 16 000 obejmowal: wciecie w rure kanalizacyjna, zatrzymanie ruchu (oplaty dla policji), zerwanie i ponowne polozenie asfaltu (i oplaty dla zarzadu drog), zrobienie studzioenki kanaliz na granicy dzialki, rura 30 m wglab i druga studzienak rewizyjna. Woda - tylko podlaczenie wodomierza do istniejacego przylacza i wyprowadzenie kranika. Nie kopalam wody - chcieli 30 zl/mb, koparka wykopie taniej, rure polozymy sami. Nie placilam za studzienie dla wody - a ty musisz. Dodatkowo zaplacilam za oplate przylaczeniowa dla wod-kanu - zalezy od okolicy. Calosc wyniosla mnie ok 18 000. Projekt przylacza mialam wczesniej. Dane do wody: - sieć wod. o gł. 1,4 m i o50 - cisnienie robocze 0,25 Mpa - sieć min. 1,4 pod pow. terenu - zaprojektowac za pomoca nawiertki cisnieniowej - koszt nadzoru - inwestor Nie znam się na tym, więc 1 pytanie: 1. czy to zwyczajowe parametry i wytyczne czy jakies problemowe? i kolejne: 2. przy takich założeniach jaki może byc koszt wykonania obu inwestycji? 3. jak liczy sie wykonanie przyłącza - do granicy działki czy do domu? (do granicy działki to kanalizacja idzie zaraz przy działce, a od rury wody dzieli mnie Warszawa pogotowie wodociągowe asfaltowa droga gminna, jednokierunkowa) natomiast dom jest w głębi działki, 30 m od granicy No niestety materiały musimy mieć wysokiej jakości, szczególnie studnie(takie mamy warunki z gminy) a wszystko jest drogie i cały czas idzie w górę. Dotego projekty, robocizna firmy, zajęcie pasa drogowego itp. a to wszystko kosztuje i to niemało. Trzeba wziąść pod uwagę że do sieci idą większe rury niż do przyłączy. Więc reasumując to wszystko to tyle wychodzi. Najdroższa jest kanaliza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz